ភ្នំពេញ៖ ក្រុមហ៊ុន HEINEKEN Cambodia កំពុងអះអាងជាថ្មីអំពីការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់ខ្លួន ក្នុងការដោះស្រាយ“ភាពអាសន្នអាកាសធាតុ” របស់ពិភពលោក តាមរយៈការឧបត្ថម្ភ និងការចូលរួមចំណែកដល់កិច្ចប្រជុំកំពូល ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុកម្ពុជាឆ្នាំ២០២១(CCCS21) ដែលជាកិច្ចប្រជុំកំពូលលើកដំបូងរបស់កម្ពុជា។
កិច្ចប្រជុំ CCCS21 ដែលមានរយៈពេលមួយថ្ងៃនេះ និងរៀបចំឡើងដោយក្រសួងបរិស្ថាន(MoE) ក្រោមការសហការជាមួយវិទ្យាស្ថាន MekongFuture Institute មានការចូលពីក្រុមអ្នកជំនាញ អ្នកបម្រើការងារក្នុងវិស័យប្រែប្រួលអាកាសធាតុអង្គការសង្គមស៊ីវិល និងក្រុមហ៊ុនអាជីវកម្មជាច្រើន ដើម្បីបង្ហាញកិច្ចប្រឹងប្រែងរបស់កម្ពុជាឆ្ពោះទៅរកនិរន្តរភាពនិងការកាត់បន្ថយផលប៉ះពាល់ការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ។
លោកស្រី Anne Ollivier នាយកផ្នែកកិច្ចការសាជីវកម្មរបស់ក្រុមហ៊ុនHEINEKEN Cambodia បានធ្វើជាតំណាងរបស់ក្រុមហ៊ុន HEINEKENCambodia ដើម្បីលើកឡើងពីការប្តេជ្ញាចិត្តរបស់ក្រុមហ៊ុនផលិតស្រាបៀរមួយនេះ ចំពោះការដោះស្រាយការប្រែប្រួលអាកាសធាតុ។លោកស្រី Ollivier បានរំលេចគោលនយោបាយរបស់ក្រុមហ៊ុន ព្រមទាំងការវិនិយោគរបស់ក្រុមហ៊ុន លើថាមពលកកើតឡើងវិញផងដែរ។
លោកស្រីOllivier បានមានប្រសាសន៍ថា៖
គិតត្រឹមឆ្នាំ២០១៣ ក្រុមហ៊ុន HEINEKEN Cambodiaបានកាត់បន្ថយការបញ្ចេញឧស្ម័នកាបូនរបស់ខ្លួនបាន ៥០%។
ក្រុមហ៊ុន HEINEKEN Cambodia បានវិនិយោគទឹកប្រាក់រាប់លានដុល្លារ លើរោងចក្រប្រព្រឹត្តកម្មសំណល់រាវ នៅក្នុងរោងចក្រផលិតស្រាបៀររបស់ក្រុមហ៊ុនក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ។ជីវឧស្ម័នដែលបញ្ចេញដោយការដំឡើងរោងចក្រប្រព្រឹត្តកម្មសំណល់រាវនេះ កំពុងត្រូវបានប្រើប្រាស់ធ្វើជាថាមពលកម្តៅក្នុងប្រតិបត្តិការផលិតស្រាបៀររបស់ក្រុមហ៊ុន ដែលជាថាមពលកកើតឡើងវិញមួយ ក្នុងចំណោមថាមពលកកើតឡើងវិញផ្សេងៗទៀត។ ក្រៅពីនេះក្រុមហ៊ុនផលិតស្រាបៀរមួយនេះបានរៀបចំការសាងសង់រោងចក្រជីវម៉ាសផងដែរ។
លោកស្រី Ollivier បានបន្តថា៖
កាលពីខែមេសាឆ្នាំមុនក្រុមហ៊ុនផលិតស្រាបៀរលំដាប់ពិភពលោកមួយនេះ បានបង្ហាញគោលបំណងថ្មីៗនៅអន្តរជាតិនិងក្នុងប្រទេសកម្ពុជា ដើម្បីសម្រេចបានផែនការបញ្ចេញឧស្ម័នកាបូនសូន្យ នៅក្នុងផលិតកម្មផ្ទាល់របស់ខ្លួន នៅត្រឹមឆ្នាំ២០៣០។
ក្នុងភាពជាដៃគូជិតស្និទ្ធជាមួយក្រុមហ៊ុនផ្គត់ផ្គង់នានាក្រុមហ៊ុន HEINEKEN មានបំណងកាត់បន្ថយការបញ្ចេញកាបូនឱ្យបាន ៣០% នៅត្រឹមឆ្នាំ២០៣០នៅទូទាំងចង្វាក់តម្លៃទាំងមូល (value chain) របស់ខ្លួនធៀបនឹងឆ្នាំ២០១៨។នៅឆ្នាំ ២០៤០ ក្រុមហ៊ុនមានបំណងសម្រេចឱ្យបានអព្យាក្រឹត្យភាពកាបូន នៅក្នុងចង្វាក់តម្លៃទាំងស្រុងរបស់ខ្លួន។ក្រុមហ៊ុនកំពុងចាត់វិធានការផ្អែកលើវិទ្យាសាស្រ្ត តាមរយៈការធ្វើការងារយ៉ាងជិតស្និទ្ធជាមួយគំនិតផ្តួចផ្តើមទិសដៅ ផ្អែកលើវិទ្យាសាស្រ្ត(Science Based Targets)ដើម្បីបញ្ជាក់ពីការប្តេជ្ញាចិត្តថ្មីរបស់ក្រុមហ៊ុន។
លោកស្រី Ollivier បានបន្ថែមថា៖
ក្រៅពីអព្យាក្រឹត្យភាពកាបូនក្រុមហ៊ុន HEINEKENក៏កំពុងកាត់បន្ថយការប្រើប្រាស់ទឹកសម្រាប់ក្រុមហ៊ុន និងការប្រើប្រាស់ទឹកឡើងវិញផងដែរ។គោលបំណងរបស់ក្រុមហ៊ុន គឺជំរុញឱ្យមានពិភពលោកមួយប្រកបដោយបរិយាបន្ន ស្មើភាពនិងសមធម៌ ខណៈដែលក្រុមហ៊ុនក៏តស៊ូមតិឱ្យពិសារគ្រឿងស្រវឹងក្នុងកម្រិតសមស្រប។ទាំងនេះគឺជាសរសរស្តម្ភពីរផ្សេងទៀតនៃគោលបំណង “ចូលរួមអភិវឌ្ឍកម្ពុជាដ៏ល្អប្រសើរ”របស់ក្រុមហ៊ុន៕